meny
                 
Startsiden
Nordmøre
Romsdal
Sør-Trøndelag
  Frøya
  Hemne
  Hitra
  Klæbu
  Meldal
  Melhus
  Alfabetisk
  Bransjer
  Blomster og planter
  Byggevarer- og byggefirma
  Dagligvarer og forbruk
  Elektro og data
  Helse og velvære
  Klær og fottøy
  Kommunen
  Maskin, bil og båt
  Maskinentreprenører
  Møbler
  Produksjon og håndverk
  Reiseliv
  Tjenester
  Midtre Gauldal
  Orkdal
  Rennebu
  Rissa
  Skaun
Kommunenvår søker medarbeidere
Om oss



Loading




Melhus kommunes administrasjon


Melhus kommune
Rådhuset
7224 MELHUS
Telefon: 72 85 80 50
72 85 80 00

E-post: postmottak@melhus.kommune.no  
Nettside: www.melhus.kommune.no 
Åpningstider: 08.00-16.00
15. mai - 14. september: 08.00-15.00






 

Betjener snart femten tusen melhusbygger

Det er rådmann Roy Jevard som er leder for administrasjonen i Melhus. Med seg har han de to assisterende rådmennene Gunn Inger Løvseth og Morten Bostad. Innbyggerne forholder seg imidlertid hovedsaklig til servicesenteret. Det er plassert rett innenfor hovedinngangen i Rådhuset. Her arbeider ti mennesker for at du som innbygger skal få den hjelpen du trenger.


Servicesenterets medarbeidere, fra venstre Bente Grimstad, Mari Grongstad-Viken, Toril Langland, Anita Engan, Christin Sleppen og Tove Ryen. Randi Segtnan, Steinar Rasmussen og Magnhild Nordbø var ikke tilstede da bildet ble tatt.

I pene, nyoppussede lokaler arbeider åtte fast ansatte kvinner og én mann, samt vikar Martha Thingbø. Servicesenteret ble til i 2007 etter sammenslåingen av ulike kommunale tjenestetilbud. Ordningen har så langt fungert godt, og det er travle dager.

Til rådmannstaben hører tre rådgivere: Gunnar Sund (næring), Knut Hjelmeland (helse) og Egil T. Hauge (skole). Under rådmannsteamet ligger 23 virksomheter med fullt resultatansvar. Blant disse finnes helse- og omsorgsenheter, skoler, barnehager, kultur og fritid, bygg og eiendom og teknisk drift. Kommunen er organisert med IKT-, økonomi- og utviklingsseksjon i en såkalt stabsseksjon. Renovasjonsselskapet Envina, Gauldal Brann og redning og Revisjon Midt-Norge er organisert som egne interkommunale selskap.

Mari Grongstad-Viken ved Servicesenteret forteller at de mottar mange telefoner hver eneste dag. Sentralbordbetjent Steinar Rasmussen loser kommunens innbyggere gjennom jungelen av telefonnumre og kontaktpersoner i en av Trøndelags største kommuner.

På servicesenteret jobber alle kort sagt med alt. Teamet har blant annet post og journalføring, arkiv, barnehagesekretariat, skjenkebevilling, billettsalg, skoleskyss, ajourhold av kommunens internett- og intranettside, politisk sekretariat og produksjon av brosjyrer og kommuneavis som sine arbeidsområder. Med nærmere femten tusen innbyggere å stå til disposisjon for, er det sjelden rolig på jobb. De senere års elektroniske satsning har gjort enkelte oppgaver litt enklere, men samtidig kreves det stor grad av nøyaktighet for at det komplekse systemet skal fungere.

De ansatte på servicesenteret må ha kunnskap om alt som foregår innenfor alle områder i kommunen for å kunne informere og svare innbyggerne riktig. Dette gjelder uansett om henvendelsen kommer per telefon, ved henvendelse til skranken eller om brukerne leter på de kommunale hjemmesidene. Det gjelder også alle former for søknader og skjema.

Reportasje: Iren.Hope.Roenhovde@kommunenvar.no




• Lundemo Bruk
• Melhus kommune - lag og foreninger
• Melhus kommune - politisk organisering
• Melhus kommunes administrasjon
• Melhus kommunes næringsutvikling
• Melhus Næringsareal
 

(c) Ramvik
Alltid oppdatert med Zonate® CMS fra Ramvik